- Vem har tillgång?
- Prenumerationsöversikt
- Fliken Briox fakturor
- Fliken Tilläggstjänster
- Fliken Hantera abonnemang
- Fliken Inställningar
- Vanliga frågor och svar
------------------------------------
Avsnittet Hantera abonnemang består av flera flikar som låter dig hantera ditt Briox-abonnemang själv samtidigt som du ser tydlig och transparent information om kostnaderna för ditt abonnemang och tilläggstjänster. Detta gör att du kan undvika oväntade avgifter och planera budgeten mer effektivt.
Användare som har tillgång:
- Klienter som betalar sina egna fakturor och är systemadministratörer
- Bokförare som är systemadministratörer på sina konton och sina klientkonton
Prenumerationsöversiktsvy
Prenumerationsöversiktsvyn ger dig en tydlig översikt över ditt återkommande Briox-abonnemang, antalet licenser, prenumerationsperioden, kostnaden per användare och faktura status.
Den aktuella fakturaperioden är en detaljerad förklaring av vad som står på din senaste faktura.
Nästa fakturaperiod är en prognos för vad som kommer på din nästa faktura baserat på eventuella ändringar som gjorts under din nuvarande period.
Observera att förnyelsedatumet är årligen och inte följer dina prenumerationsperioder.
Fliken Briox fakturor
Få omedelbar tillgång till alla dina Briox-fakturor så snart vi skickar dem till dig. Här kan du se faktura status och eventuella betalda saldon. Filtrera efter datum, klicka på kolumnerna för att sortera och klicka på PDF-ikonen för att se en pdf-kopia av fakturan. Klicka på skrivarikonen för att skriva ut ditt val.
Add-on services are invoiced on a separate invoice from the Briox subscription.
- Your Briox subscription is invoiced in advance at the beginning of each period.
- Add on services are invoice each month, the month after usage. Examples of add on services are salaries, and sending and receiving e-invoices.
Tilläggstjänster faktureras på en separat faktura från Briox-abonnemang.
- Ditt Briox-abonnemang faktureras i förskott i början av varje period.
- Tilläggstjänster faktureras varje månad, månaden efter användning. Exempel på tilläggstjänster inkluderar lönehantering samt att skicka och ta emot e-fakturor.
Obs! På konton som betalas av byråer visas inte kreditnotor eftersom dessa skapas manuellt och endast är kopplade till byrån.
När det gäller förfallna fakturor kommer vi automatiskt att påminna systemadministratörerna via en notis i systemet 5 dagar efter att fakturan har förfallit.
Fliken Tilläggstjänster
Här kan du se alla tilläggstjänster, såsom e-fakturor och lönebesked, som används av kontot.
Tjänsterna kommer att visas som ofakturerade tills Briox har skapat fakturan.
En länk till prislistan visar priserna för alla tilläggstjänster som erbjuds. Filtrera efter datum eller typ av tilläggstjänst, klicka på kolumnerna för att sortera och klicka på PDF-ikonen för att se en pdf-kopia av fakturan. Klicka på skrivarikonen för att skriva ut ditt val.
Fliken Hantera abonnemang
Ändra eller avbryt abonnemang för kontot från den här fliken.
En upgradering kommer att ske omedelbart, medan en nedgradering kommer att ske i början av nästa prenumerationsperiod.
Du kan också läsa mer om och jämföra de olika abonnemang.
Obs:
- Om ditt konto inte har ett paket abonnemang, kommer du inte att se den här vyn. Till exempel, har byråkonton och föreningar inte ett paket abonnemang.
- Priserna anges exklusive moms.
Fliken Inställningar
Uppdatera din faktureringsinformation här. Detta kommer att uppdatera Briox faktureringsinformation direkt.
-
Betalningsansvar: Vem ska ta emot Briox-fakturan - Byrå eller Kund.
Obs: Endast en konsult som är systemadministratör kan ändra betalningsansvaret till byrån. - Faktureringsadress: Detta är adressen som din faktura skickas till.
- Företagsinformation: Detta är informationen som anges under Inställningar - Företagsinställningar - Företagsinformation. Det här är också den information som automatiskt visas i sidfoten på dina kundfakturor.
- Faktureringsmetod: Välj hur du vill ta emot din Briox-faktura.
- Frekvens: Hur ofta vill du att ditt abonnemang ska förnyas automatiskt. Standardinställningen är att du kommer att faktureras var tredje månad för ditt abonnemang.
- Språk: Välj språket på din faktura
Fakturan för tilläggstjänster
Som byrå som hanterar dina kunders abonnemang kan du nu skicka fakturan för tilläggstjänster direkt till dina kunder.
För att aktivera funktionen, gå till fliken Inställningar och välj Klient i drop-down menyn under tilläggstjänster.
När du har valt alternativet visas en extra kolumn på höger sida. Här fyller du i den information som krävs för att Briox ska kunna fakturera din kund baserat på deras användning av tilläggstjänster och prenumerationspaket.
Observera: Faktureringsinformationen måste uppdateras för klienten i Klienthanteraren.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.