För att kunna hålla koll på vad som händer på ditt Briox-konto, eller se vad som behöver göras utan att logga in, kan Briox skicka notiser till dig i form av e-postmeddelanden eller pushnotiser som informerar dig om fakturor som behöver attesteras eller betalningar som har misslyckats.
Med hjälp av vårt notiscenter kan du justera hur och när du ska få notiser och andra varningar från Briox, både i desktop-versionen och i appen.
För att komma åt notiscentret, gå till fliken Notiser i högermenyn och klicka på kugghjulsikonen.
I notiscentret hittar du alla tillgängliga notisinställningar:
- Leverantörsfakturor väntar bokföringsattest
- Leverantörsfakturor väntar på betalattest
- Leverantörsfakturor för granskning (nivå 1 & 2)
- Leverantörsfakturor redo för betalning
- Inkommande leverantörs e-fakturor
- Omnämnande kommentar i leverantörsfakturor
- Inkommande dokument till kopplade dokument (Inkorg, Leverantörsfaktura, Verifikationer)
- Online löneutbetalningar som har misslyckats. Notisen skickas endast till den användaren som skickat betalningen.
- Online leverantörsfaktura betalningar som har misslyckats. Aviseringen skickas endast till den användaren som skickat betalningen.
Obs: Du måste ha behörighet till funktionen för att se inställningen och ta emot e-postmeddelanden.
Notiser visas under fliken Notiser. Antal nya notiser visas i rött och bockikonen låter dig märka alla notiser som lästa.
Du kan också få notiser som e-postmeddelanden och/eller push-notiser till Briox-appen.
Aktivera funktionen med switch-knappen:
För e-postmeddelanden kan du till och med välja frekvensen (omedelbart, dagligen eller veckovis), veckodag om det är relevant och vilken tid på dagen du vill få dessa e-postmeddelanden.
Notiser från klientkonton
Som bokförare har du två notissektionen:
- Notiser för ditt eget byråkonto
- och notiser för dina klientkonto
Vänligen notera följande:
- Notiser är som standard aktiva på alla konton som bokföraren har auktoriserad åtkomst till.
- konsulter får e-postmeddelanden en gång om dagen kl. 06.00
- slutanvändare får pushnotiser till appen omedelbart (Observera att konsulter anses vara slutanvändare i sitt Klienthanterare konto och kommer att få pushnotiser som standard där).
- Du måste ha behörighet till funktionen för att få e-postmeddelanden.
- Från Klienthanteraren kan du masshantera dina klientnotiser som en grupp.
- Om ett konto behöver ha en annan inställning än de andra, måste du gå till det specifika kontot för att justera notisinställningarna.
- Ändringar av klientnotisinställningarna i Klienthanteraren kommer att skriva över eventuella inställningar du har gjort på individuella konton.
- Slutligen, observera att frekvensen för dina notiser är inställd på klienthanterarens' nivå för alla dina klient konton, och att notiserna är personliga.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.