I översikten kan du se följande information, i ordning från vänster till höger:
- Den färgkod som valts för din företagsgrupp (om den är vald under Inställningar - Klienthanterare - Företagstyp)
-
Klientens namn
- Namnet på Företagstyp (om den är vald under Inställningar - Klienthanterare - Företagstyp)
-
Supportinloggning status (På = grön, av= grå). Obs: Du kan inte sätta igång supportinloggningen härifrån.
- Ditt Briox Konto-ID nummer (användbart när du kommunicerar med Briox support)
- Organisationsnummer
- Om kontot är Låst: Ja /Nej,
- Om låsningen beror på en obetald faktura visar vi: Ja (Obetald faktura).
- Annars beror låsningen på att ett konto har avslutats.
- kontots status:
- Aktiv: Kontot har en nuvarande och framtida prenumeration som båda är aktiva.
- Avslutar: Prenumerationen har avslutats men kontot är fortfarande aktivt till slutet av den aktuella prenumerationsperioden.
- Avslutad: Prenumerationen har avslutats. Ett avslutat konto är låst.
- Arkiverad: Klientkontot är inte längre aktivt och har Briox Storage som prenumeration.
- Mall: Mallkonton har sin egen status och sin egen översiktsrad. De inkluderas inte i översikt per pakettyp eller i det totala antalet kunder.
- Pakettyp: Den här kolumnen visar namnet på alla paket som ingår i din prenumeration. En sammanfattning per pakettyp visas under din klientlista:
-
Betalas av: Byrå eller Klient
- Hur många användare av varje typ finns på kontot: Användare, Anställda, Revisorer
-
Senast inloggad av användare i företaget (inte Konsult)
-
Portal - Härifrån kan du aktivera portalen på ett företag. Obs! Detta publicerar inte portalen. För att kunna göra detta måste du vara systemadministratören eller en programadministratör för Klienthanteraren.
-
Radverktyg:
-
Logga in till klienten
- Konsulten behöver ha användarbehörigheter: Logga in till Klientkonto under Admin - Hantera användare i Klienthanteraren:
Och kryssrutan under Användare måste vara ibockad på företaget.
-
Redigera företag
du kan också klicka på företagsnamnet för att komma till redigeringsvyn för företag i Klienthanteraren.
Konsulten behöver ha behörighet: Redigera under företag och Logga in till Klientkonton under Admin - Hantera användare:
-
Redigera Konsulträttigheter
Du måste vara systemadministratören eller programadministratören för Klienthanteraren för att se ikonen.
Klicka på ikonen för att komma direkt till redigeringsvyn där du kan ställa in rättigheterna för dina konsulter på de enskilda klientkontona.
I denna vy kan du också se kundens faktureringsinformation.
-
Lägg till assistent uppdrag
eller redigera det assistent uppdraget som är kopplat till klienten.
-
Kopiera tolkningsrobotar från andra klienter
-
Totalt: Totalen per paket och totalt antal klienter.
- Du har möjlighet att exportera listan till Excel. Klicka på Exportera Excel i verktygsfältet längst ner på skärmen.
-
Lägg till Klient: Från Klientöversikten kan du också lägga till klinter. Klick på lägg till klient knappen i övre vänstra hörnet.
Du måste ha rättigheter för att lägga till företag. Detta hittar du under Admin - Hantera användare för Klienthanterare.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.