Med en lista över kategorier att välja mellan behöver användaren inte mata in data manuellt vid skanning av kvitton och du, som redovisare eller administratör, får kvitton med beskrivande namn att arbeta med i kopplade dokument, samt möjlighet att efterfråga kommentarer vid behov.
Under Inställningar - Arkivplats - Utläggskategori kan du:
- Lägga till dina egna kategorier
- Redigera kategorier
- Ta bort kategorier
- Ändra ordningen i vilken kategorier kommer att visas för appanvändaren (kategorier i appen visas i samma ordning som i denna vyn)
- Begära en kommentar för en kategori och lägg till en kommentarbeskrivning så att användare vet vilken typ av information du behöver från dem.
När en användare skannar ett kvitto kan de välja en utläggstyp vid behov, en kategori och slutligen kan de ange ett namn på kvittot om de vill samt en kommentar.
Om användaren väljer att inte ange ett dokumentnamn kommer Utläggskategorin att fungera som en beskrivning av dokumentet tillsammans med andra element, och dokumentnamnet kommer att byggas upp enligt följande:
kategori-typ datum.Filändelse
Obs: Filen omvandlas till en PDF fil av skannern.
Se nedan.
I avsnittet kopplade dokument i leverantörsfaktura vyn visas dokumentnamnet och kommentarer enligt nedan.
Dessutom kan konton kopplas till kategorier så att när roboten konterar verifikationer som innehåller det kopplade kontot kommer en kommentar automatiskt att begäras från användaren utan att användaren eller bokföraren behöver välja en kategori.
Se nedan:
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.